انواع لیبل پشت چسبدار و کاربرد آن؟

برچسب‌ها در موارد گوناگونی کاربرد دارند و به نوعی با زندگی ما آمیخته شده‌اند. از برچسب در صنایعی همچون پتروشیمی، مواد غذایی، نوشیدنی، پوشاک، حمل و نقل، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه استفاده می‌شود.

محصولات
برچسب‌ها روی محصولات جزء ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های بسته‌بندی هستند. برچسب کالاها اطلاعات مهمی از قبیل: نحوهٔ استفاده، مواد سازندهٔ کالا، هشدارهای سلامتی، برند و نام تجاری شرکت و … را شامل می‌شوند. برچسب روی محصولات بر اساس کاربرد با هم متفاوت هستند، به عنوان مثال برچسب روی موتور خودروها یا برچسب VIN خودرو باید در برابر حرارت، روغن و آلودگی مقاومت بالایی داشته باشد یا برعکس برچسب یخچال فریزر باید پس از نصب و شروع استفاده به راحتی کنده شود.

منسوجات
صنعت پارچه و لباس هم از این قاعده مستثنی نیستند. انواع برچسب به‌صورت اتیکت روی لباس‌ها، مبلمان و … خورده‌اند و اطلاعاتی از قبیل نحوهٔ شست‌وشوی لباس، سایز لباس یا برند پوشاک را نمایش می‌دهند. برچسب منسوجات به راحتی قابل کپی برداری و تقلب است و برخلاف هولوگرام دارای امنیت زیادی نیست.

بسته‌های پستی
برچسب روی بسته‌های پستی، حاوی اطلاعات فرستنده، گیرنده و هر لیبل پشت چسبدار اطلاعات دیگری که ممکن است لیبل پشت چسبدار در حمل و نقل مفید باشد است. برچسب‌های پستی می‌توانند همچنین شامل اطلاعات حمل و نقلی یا بارکد مسیریاب باشند.

رول لیبل زن اتیکت قیمت زن

برچسب قیمت زن یا لیبل پشت چسبدار رول شده که همهٔ ما روی محصولات و لباس مشاهده کرده‌ایم.

کاغذی پشت چسبدار که مشخصات و بارکد محصولات روی آن چاپ و چسبانده می‌شود لیبل برچسب قیمت زن می‌باشند.

لیبل پشت چسبدار رول : لیبلی که به صورت رول و پشت سرهم در یک نوار پیچیده شده‌است.

برچسب قیمت یا اتیکت لیبل زن نوشته‌ای که روی محصولات مختلف اعم از کیسه‌ها، کارتون‌ها، شیشه‌های دارو، جعبه‌های کالا، یا کالای بازرگانی برای تعیین محتوا، وزن، مشخصات یا قیمت آنها چسبانده می‌شود.

برچسب قیمت به گونه‌های مختلف چاپ و تولید می‌شود.

همچنین اتیکت قیمت می‌تواند از جنس کاغذی، پی وی سی (PVC)، شبرنگ، شیشه ای شفاف یا بسته به سفارش مشتری که می‌تواند از جنس دیگری باشد که در رنگ و اندازه‌های مختلف چاپ و تولید می‌شود.

در این میان کیفیت برچسب نیز بسیار اهمیت دارد.

شما می‌توانید مشخصات اجناس را به همراه قیمت آن‌ها در برچسب قیمت چاپ کنید.

برچسب‌های رولی

برچسب‌های رولی به چند دسته تقسیم می‌شوند.

برچسب‌های (شبرنگ اصل) که برچسب‌هایی با ساختار اکلیلی و شب نما هستند و در زمان برخود نور با آنها از خور نور منعکس می‌کنند و دارای تعدادی رنگ اصلی می‌باشند. مانند تابلوهای راهنما در خیابان و جاده‌ها که در تمامی اینها از برچسب شبرنگ استفاده شده.
برچسب‌های (روزرنگ) برچسب‌هایی که دارای رنگ‌های زیادی وجود دارد و نمونه مات و براق دارد ولی از خود نور منعکس نمی‌کنند و در مصارف تابلوسازی و دکوری نقش زیادی نیز دارند.
برچسب‌های (دکوری) برچسب‌هایی که به‌صورت طرح دار و در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. مانند طرح‌های چوب، چرم، دیواری، سنگ، اجر، هایگلاس و… کاربرد این نوع برچسب‌ها بیشتر در مصارف دکوراسیون داخلی منزل و اداری و فروشگاه‌ها است.
برچسب‌های (کاوربدنه) برچسب‌های کاور بدنه در صنعت اتومبیل و موتورسیکلت کاربرد زیادی دارند و به عنوان کاور می‌توانند قسمت‌هایی از بدنه یا کلیهٔ بنده را کاور کنند. کاور بدنه‌ها دارای رنگ‌های زیاد و خاصی هستند که رنگ آنها را ندارد. رنگ‌های استیل، کروم، مات، هفت رنگ، جیوه ای و… و در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را پیدا کرده اند.
تمامی این ۴ مورد در رنگ‌ها و اندازه مختلف نیز ارائه می‌شود. رول‌های با عرض‌های: ۱/۲/۳/۵/۱۰/۲۰/۳۰/۴۵/۶۰/۹۰/۱۲۰/۱۵۰/۱۸۰/۲۰۰ سانت و طول ۱۰/۱۵/۲۰/۲۵/۳۰/۵۰ متر نیز یافت می‌شود.


برچسب یا لیبل پشت چسب دار چیست؟ کاربردها، مزایا و نحوه انتخاب آن‌ها
دیدگاه‌ خود را بنویسید / مقالات / از واحد فروش
آخرین بار که به لیبل (برچسب) محصولتان دقت کرده‌اید چه زمانی بوده است؟!

اگر این موضوع را هیج به یاد ندارید، پس احتمالاً شما هم جزء آن گروه از مدیران کسب‌و‌کار باشید که هنوز اهمیت برچسب و لیبل‌های پشت‌چسب‌دار را آن‌طور که باید درک نکرده‌اند.

در حقیقت بسیاری از افراد متوجه ناکارآمدی و آسیبی که به علت عدم استفاده از لیبل‌ها یا استفاده از لیبل‌های نامناسب برای کسب‌و‌کار آن‌ها ممکن است پیش بیاید نیستند… اما قطعاً بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این ناکارآمدی‌ها، انتخاب لیبل و برچسب متناسب با کسب‌و‌کار و اولویت‌های شماست…

در این نوشته نگاهی به لیبل‌های پشت چسب دار، کاربردها، مزایا و نحوه انتخاب آگاهانه آن‌ها خواهیم داشت.

تعریف لیبل های پشت چسب دار
اجازه دهید اول از همه در مورد اینکه برچسب یا لیبل‌های پشت چسب دار اساساً چه چیزی هستند صحبت کنیم.
همان گونه که از نام لیبل پشت چسب دار برمی‌آید، برچسب یا لیبل‌ها بوسیله چسبی که پشت آن‌هاست تنها بوسیله فشاری اندک روی سطوح مختلف می‌چسبند. از همین رو آن‌ها را وسیله‌ای جهت نشانه‌گذاری سطوح و کالاهای مختلف می‌شناسند که تنها حساس به فشار هستند و به هیچ گونه چسب، گیره یا سنجاق برای اتصال آن‌ها نیاز نیست. همچنین برای فعال شدن آن‌ها، به گرما یا مایعات نیز به‌هیچ‌وجه نیازی وجود ندارد.

اگرچه شاید خیلی هم این مزیت، مهم و اغواکننده بنظر نیاید، این موضوع می‌تواند تفاوت بسیار بزرگی برای نحوه مدیریت و پیشبرد کسب و کارها ایجاد کند.

لیبل‌ها بعنوان ابزاری جهت افزایش عمومی بهره‌وری به شمار می‌آیند، اما نگاهی کلی به سایر مزایا و کارکردهای لیبل‌‌ها و اینکه کدامیک از جنبه‌های مختلف مربوط به تجارت شما می‌تواند به‌وسیله لیبل‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند نیز بسیار ارزشمند و مهم است.

مزایای استفاده از لیبل های پشت چسب دار
تطبیق پذیری و انعطاف
بسیاری از مردم این‌گونه فکر می‌کنند که لیبل‌های پشت چسب دار، تنها برچسب هایی ساده هستند که کسب و کارهای مختلف برای نشانه‌گذاری محصولاتشان از آنها استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که این لیبل‌ها می‌توانند برای سایر امور نیز به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید لیبل‌هایی شامل اطلاعات مهم محصولتان نظیر قیمت فروش، بارکدها، و بهترین زمان مصرف ایجاد کنید. اضافه کردن پیام‌های سفارشی مورد نظر شما به لیبل ها همچنین به تجارت شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود در یک سطح تعاملی بالاتر ارتباط برقرار کنید.

مقرون به صرفه بودن
خرید لیبل ها به صورت انبوه، می تواند صرفه جویی زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. شما می‌توانید با توجه به کارکردهای خاص خود، آن‌ها را بصورت رول یا شیت تهیه کنید. و اگر شما سهولت استفاده از این لیبل ها را روی محصولاتتان به خوبی در نظر داشته باشید، باید بدانید که چگونه و چقدر هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی را می‌تواند کاهش دهد. حتی با در نظر گرفتن اینکه آن‌ها بایستی توسط دست به روی سطوح چسبانده شوند، وقتی از لیبل های پشت چسب دار استفاده می‌شود، فرآیند به طور قابل ملاحظه‌ای ساده‌ و بی‌دردسرتر نسبت به گذشته خواهد بود. زیرا جهت چاپ روی لیبل ها از چاپگرهای مخصوص لیبل (لیبل پرینترها) با سرعت بسیار بالا و همچنین اتصال نرم افزارهای فروشگاهی، انبارداری یا اتوماسیون کمک گرفته می‌شود که در زمان صرفه‌جویی قابل‌توجه و همچنین دقت امور را بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

لیبل پشت چسب دار
موجود بودن لیبل ها در رنگ ها، شکل ها و ابعاد مختلف
آیا محصول شما دارای شکلی غیرمعمولی است؟ مسئله‌ای نیست. لیبل های پشت چسب دار می‌توانند به گونه‌ای تولید و چاپ شوند که کاملاً با شکل و شمایل محصول شما متناسب باشند. علاوه بر این، شما می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده -چه رنگ خود لیبل و چه نوشته‌ها و طرح چاپ شده نهایی روی لیبل- را خودتان انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که لیبل مورد نظر، هویت و شناسه برند شما را آن‌طور که شما می‌خواهید بیان کند.
لیبل‌ها همچنین در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند که امکان سفارشی‌سازی دلخواه جهت استفاده و بکارگیری آسان و سودبخش در تمامی صنایع و کسب‌و‌کارهای تجاری را فراهم می‌کنند.

برچسب و لیبل رنگی
دامنه گسترده ای از کارکردها
باز هم یادآور می‌شویم که لیبل های پشت چسب دار بیش از یک برچسب ساده هستند. آن‌ها گزینه‌ای قابل اطمینان برای نشان‌گذاری (لیبلینگ) در عموم صنایع و کسب‌و‌کارها هستند، زیرا آن‌ها را می‌توان جهت طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار داد.

توسط چاپ رنگی روی لیبل های پشت چسب دار می‌توان لیبل‌هایی جهت استفاده در تمامی صنایع ایجاد کرد که به بهترین شکل ممکن، خواسته ها و نیازهای واقعی مرتبط را پاسخگو باشد. برای نمونه، لیبل ها بطور گسترده‌ای بر روی بطری یا شیشه محصولات صنایع غذایی به کار می‌روند. آن‌ها هرگز، حتی وقتی در یخچال فریزرها برای مدتی طولانی نگهداری می‌شوند خاصیت چسبندگی، کیفیت و زیبایی خود را از دست نمی‌دهند.

پس بدون در نظر گرفتن این که در کدام بخش از صنایع و بازار فعالیت می‌کنید، شما بدون شک نیاز خود به لیبل پشت چسب دار را احساس خواهید کرد.‌

Warehouse-Labeling1
برچسب و لیبل پشت چسب دار
برچسب و لیبل
ماندگاری لیبل ها
یکی از بهترین خصوصیات لیبل‌های پشت چسب دار، پایداری و ماندگاری فوق‌العاده آن‌هاست. آنها می‌توانند هم در دماهای بالا و هم پایین از خود مقاومت نشان دهند. و این سبب می‌شود که آن‌ها بعنوان راه‌حلی ایده‌آل جهت شرایط و کارکردهای مختلف و ویژه شناخته شوند.

این در حالیست که روش‌های قدیمی برچسب‌گذاری، مشکلاتی را در برابر عوامل محیطی از قبیل رطوبت، آلودگی‌ها، کشش سطح و پاره شدن لیبل‌ها داشتند، اغلب لیبل‌های پشت چسب دار به خوبی و بدون هیچ مشکلی در برابر این مشکلات مقاوم و پایدار است.

البته باید توجه داشته باشید که چه نوع لیبلی را انتخاب می‌نمایید. زیرا هر نوع لیبل دارای خصوصیات مختص به خود و جهت استفاده در شرایط و کارکردهای مختلف مورد استفاده واقع می‌شود. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با لیبل های رایج در بازار و خصوصیات و کارکردهای هر کدام، حتماً توضیحات برگه انواع لیبل را مطالعه نمایید.‌

 

منبع:

https://ariyaroll.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.